Hyundai IONIQ – zaprojektowany pod napęd hybrydowy

Hybrydowy Hyundai i30? Oto IONIQ!

Hyundai IONIQ pozycjonowany jest przez koreańskiego Hyundaia na tym samym poziomie, co kompaktowy i30. Są to technicznie dosyć podobne do siebie auta, jednak z jednym, zasadniczym wyjątkiem: silników. I30 napędzany jest przez klasyczne jednostki spalinowe, zaś ,,hybrydy” są jedynie dodatkiem w ofercie. IONIQ zaprojektowany został od podstaw z myślą o nowoczesnym napędzie. Widać to wewnątrz, gdzie każdy detal jest starannie zaprojektowany. Co ważne, IONIQ występuje także w wersji czysto elektrycznej.

Hyundai IONIQ – trzy rodzaje napędu

Główną zaletą IONIQ jest to, iż od samego początku jego projektowaniu towarzyszyła świadomość, że będzie on miał na pokładzie ciężkie akumulatory. Dzięki temu, pomimo wagi sięgającej (w zależności od wersji) nawet 1,5 tony, pojazdem kieruje się lekko i przyjemnie – zasługą jest dobrze umieszczony środek ciężkości. Hyundai IONIQ może zostać wyposażony w napęd hybrydowy, napęd hybrydowy typu plug-in lub napęd czysto elektryczny. Klasyczna hybryda wspomaga IONIQ podczas ruszania spod świateł. Hybryda plug-in może z kolei oddelegować silnik elektryczny do napędzania samochodu, nawet przez 50 kilometrów. Elektryczny IONIQ przejedzie na jednym ładowaniu około 300 kilometrów – niestety, obecnie nie jest on sprzedawany w naszym kraju.